יום שני, 21 בספטמבר 2015

חיים טובים אחרי גירושין כואבים

במשרד עורכי הדין יעקב בלס מתמחים בגירושין ודיני משפחה, וכבר ראו מאות רבות של זוגות שהחליטו לסיים את החיים המשותפים. פעמים רבות, מדובר בהחלטה של צד אחד שנכפית על הצד השני שלא ברצונו המלא, ובמקרים אלה אנשים רבים בוחרים להתאבל על הזוגיות שאבדה ואינם משכילים להתחיל בחיים חדשים, וחבל שכך. לפניכם 4 עצות שיסייעו לכם להמשיך בחיים טובים גם אחרי גירושין כואבים.

תקופת האבל

במקרים בהם אחד מבני הזוג המתגרשים נותר פגוע מסיבות אלה או אחרות, תחושת האבל על מות הזוגיות היא מוחשית ואמיתית. כדי לא לשאת איתכם משקעים ומטענים אל העתיד, תנו לעצמכם זמן להתאבל. אל תדחיקו את הכאב, פנו לפסיכולוג אם צריך, ועבדו את החוויה הלא פשוטה שעברתם שלא ברצונכם כדי שתוכלו להמשיך הלאה.

אהבה עצמית

מי שספג מבן או בת זוגו יחס משפיל במהלך חיי הנישואין נוטה לאבד את תחושת הערך העצמי שלו ואולי א פיתח שנאה או תיעוב עצמי. הגירושין הם נקודה טובה לתחילתו של מפנה.  זהו הזמן הטוב ביותר להתחיל בטיפול עצמי שמטרתו להחזיר לכם את הבטחון העצמי שאבד, ולהבטיח שלא תיכנסו שנית למערכת יחסית בה ישפילו אתכם.

היכרות מחודשת עם עצמכם

להיות לבד לא חייב להיות רע, ומי שחי לבד אינו בהכרח בודד. לכן, אל תמהרו להיכנס למערכת זוגית חדשה. גלו מחדש תחביבים ישנים שזנחתם עם השנים או פתחו תחומי עניין חדשים שלא היה לכם זמן לעסוק בהם עד עתה. היו פעילים חברתית, העשירו את עולמכם התרבותי ואפשרו לעצמכם לפרוח גם ללא נוכחות של בן או בת זוג לצדכם. זה הזמן להעיז לעשות את כל מה שחלמתם עליו ולא יכולתם לעשות בזמן הנישואין, ללא צורך להתחשב בדעתו של מישהו אחר.

אנשים חדשים

בכל הליך גירושין אנו נפרדים לא רק מבן או בת הזוג אלא גם מחלק מהחברים שלנו. נצלו את ההזדמנות להכיר חברים חדשים איתם יש לכם תחומי עניין משותפים, או אולי כאלה שבאים מרקע שונה דווקא. כך או כך, היכרויות חדשות הן תמיד הרפתקאה משמחת, ואולי אף תצמח מכך זוגיות חדשה ובריאה יותר.

כל סיום הוא התחלה חדשה, וכל התחלה חדשה היא דלת לעולם ומלואו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה